כיצד להגיע מוכן לדיון בבית המשפט

קיבלת זימון לבית משפט? – כך תגיע מוכן.

רבים מכם ודאי הזדמנו לבתי משפט בהזדמנויות כאלה ואחרות. יש שהגיעו סתם כך לצפות בדיונים, אחרים זומנו כצדדים לדיון ויש שזומנו לתת עדות בפני שופט. לאלו מכם שנבוכים, חוששים או מודאגים שמשהו ישתבש כשיגיעו לאותו אירוע שהוא בלי ספק בעל חשיבות, לפעמים קריטית, למהלך חייהם, ריכזנו כאן מספר טיפים שיועילו לאזרח הקטן בבית המשפט הגדול.

1. זומנתם לדיון? – פנו את כל היום
אף שבתי המשפט משתדלים לדייק בשעות הדיון, יש הרבה מאוד משתנים שמשפיעים על השאלה מתי יתחיל הדיון וכמה זמן הוא ייארך. לא פעם אנשים שזומנו לעדות מתייצבים בשעה היעודה וממתינים במשך שעות ארוכות עד שמגיע זמנם לעלות על הדוכן. לעיתים הצדדים לדיון מנסים להגיע לפשרה וגם הליך כזה יכול ליארך זמן רב.
דאגו שכל היום יהיה לפניכם; שמישהו אחר ידאג לאסוף את הילדים מהלימודים, אל תקבעו פגישות או תורים לרופא לשעות שלאחר הדיון, כמו כן מומלץ שתדאגו לעצמכם לאוכל ולתעסוקה (סמארטפון, חוברת תשבצים וכיו"ב).

2. הגיעו שעה לפני הזמן
קראתם נכון! שעה לפני הזמן. זו לא בדיחה, זו לא הגזמה וזו אפילו לא ערובה לכך שלא תאחרו. דיוני בית משפט מתחילים רשמית לפי השעה הכתובה בזימון. צד לדיון שנעדר מדיון בלא סיבה מספקת יכול למצוא עצמו "חוטף" גזר דין בהיעדר התייצבות. לא נעים ובהחלט מיותר. תבוא בזמן – תקבל את יומך בבית המשפט.

3. היו מוכנים לבידוק בטחוני בכניסה
תהיו מוכנים לבידוק בטחוני מקיף בכניסה. כל אדם שעובר במגנומטר שבכניסה נדרש להסיר את כל חפצי המתכת שעל גופו: מפתחות, שעון, פלאפון, מטבעות וכן… גם את החגורה. בואו מוכנים. מי שיש לו קוצב לב/ שתל מתכת – ידעו את אנשי הביטחון בכניסה. ובחזרה לסעיף 2 – תבואו מוקדם, כי הפרוצדורה הזו לוקחת זמן ובשעות המוקדמות של היום יש המון אנשים בכניסה.

4. אל תישאו עליכם שום חפץ מסוכן
גם אם אתם מנהלים אורח חיים בריא וחייבים שיהיה עליכם סכין לחתוך פירות – וותרו עליו הפעם!

5. אל תבואו עם קורקינט חשמלי
לא תורשו להכניס אותו וחבל שתיאלצו לבחור בין להגיע לדיון בזמן, לבין לנטוש בחוץ את הקורקינט היקר שלכם.

6. משקפי קריאה, מכשיר שמיעה
אם אתם משתמשים במשקפי קריאה או במכשיר שמיעה ואינכם יכולים להסתדר בלעדיהם – אל תגיעו לתת עדות בלי לוודא שהם אצלכם. חבל על הזמן של כולם וזה מכעיס את השופטים.

7. הביאו מסמך כלשהו שמספר ההליך מופיע עליו
בית המשפט הוא בדרך כלל מקום ענק ומתקיימים בו המון דיונים. כדי לדעת בדיוק איפה אתם צריכים להיות ומתי – חשוב שיהיה עליכם מסמך שמופיע בו מספר התיק/הליך שלשמו הגעתם. אם קיבלתם זימון לבית המשפט – בואו עם הזימון. זה יקל על המודיעין לשרת אתכם ולהפנות אתכם לאולם הנכון.
רבים הם האנשים שהגיעו לבית המשפט מבלי לדעת איפה בדיוק יתקיים הדיון שלהם ומצאו עצמם במצב ביש, מחמיצים את הדיון או מאחרים באופן ניכר.
תהיו חכמים – תביאו את מספר ההליך.

8. הביאו איתכם תעודה מזהה
בהמשך לסעיף הקודם – כדי להקל על עובדי בית המשפט לשרת אתכם, הביאו אתכם תעודה מזהה. לעיתים מספר ההליך שלשמו הגעתם, אינו זהה למספר התיק שמופיע במסמך שעליכם. הצגת תעודת זהות תאפשר לעובדי בית המשפט לאתר את כל התיקים הקשורים אליכם ולהפנות אתכם למקום הנכון.

9. לא עניין של דת – רק קצת כבוד
בבקשה התלבשו בהתאם למקום מכובד. גם אם חם, תתאפקו רק יום אחד ותוותרו על חולצות בטן, גופיות ומכנסי שורט. אתם רוצים שבית המשפט יכבד אתכם? – הראו בעצמכם מכובדות. אם אתם מופיעים בחולצה עם כיתוב, כדאי מאוד שתדעו מה פירושו של הכיתוב. שופטים יודעים אנגלית, אז אל תיאלצו אותם להחניק גיחוך.
גם חולצות עם הדפסים וולגריים לא משדרות מכובדות. אדם בא לבית המשפט כדי להוכיח שהוא אזרח נורמטיבי, הוא לא צריך במתכוון ללבוש חולצה שגורמת לחשוב עליו בדיוק את ההיפך.

10. שאו עליכם אמצעי תשלום
שירותים שונים בבית המשפט עולים תשלום נוסף כמו שירותי צילום מסמכים, אגרות וכו'. כמו כן אם באתם לשחרר אדם בערבות הביאו אתכם גם תלושי שכר.

11. עוד כמה דברים שכדאי שיהיו עליכם:
טישו, עט, בקבוק מים (שופטים רבים אינם מתירים להכניס לאולם שום דבר מאכל מלבד בקבוק מים), משככי כאבים (כן, משפט זה לפעמים גם כאב ראש), תרופות שצריך לקחת בשעות קבועות במשך היום (זיכרו שאין לדעת כמה זמן תידרשו להיות נוכחים בבית המשפט).

12. סוודר! סוודר! ושוב סוודר! גם בקיץ
מכירים את הגלימות האלו שהשופטים לובשים? הן עשויות ממאה אחוז בד סינתטי עבה, תפור בשכבות. אתם מבינים לבד כמה חם להם. לכן הם חייבים מזגן עוצמתי באולם. לשבת שעות על ספסל ולקפוא מקור זו חוויה מאוד לא נעימה. הביאו איתכם סוודר או ז'קט חם, בייחוד בחודשי הקיץ.

מאחלים לכם שיומכם בבית המשפט יסתיים בכי טוב.

 

שתף ברשתות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
דילוג לתוכן