סוד הקבלן הנעלם

שני זוגות צעירים, שזה מקרוב נישאו, רצו לבנות את "בית חלומותיהם" – שני בתים צמודי קרקע ביישוב קדימה. לשם כך שכרו את שירותיו של קבלן. הקבלן לקח כספים לצורך ביצוע העבודה, אך לא סיים לבצעה ובתוך זמן קצר נעלם מן השטח. שני הזוגות נאלצו להתקשר עם קבלנים חלופיים כדי להשלים את העבודה וביקשו לתבוע את הקבלן הראשון.
התובעים שכרו את שירותי משרד עורכי הדין מימון אביטן שיסייעו להם לקבל את כספם בחזרה וכן לקבל פיצוי על הנזקים שנגרמו להם בשל רשלנותו.
לאחר שבוצעה בדיקה מקצועית על זהות הנתבעים עימם התקשרו שני הזוגות, נמצא כי מדובר בקבוצת אנשים שפועלים בדרך לא ישרה, אשר באופן סדרתי מתקשרים עם אנשים בהסכם לביצוע עבודה, נוטלים כספים מהלקוחות, מתחילים בביצוע העבודות ואז נעלמים מהשטח.
לאחר שמשרד עורכי דין מימון אביטן שכרו גורמים מקצועיים לאיתור פרטיהם המלאים של הנתבעים, הוגשה נגדם תביעה לבית המשפט. בסופו של יום לאחר הליך מלא שהתנהל כנגדם, ניתן פסק דין ביום 18.8.2017 על מלוא סכום התביעה. בפסק הדין חוייב הקבלן לשלם לשני הזוגות סך כולל של כ-900,000 ₪ סכום שמורכב מהחזר כספים על עבודות שלא בוצעו ופיצויים בגין נזקים שנגרמו.

טיפ:
לפני שמתקשרים עם קבלן מבצע, צריך קודם כל לעשות בירור קצר אודות הקבלן. אפילו באינטרנט. לבדוק מה הניסיון שלו; לראות דוגמאות לבתים או פרויקטים אחרים שהוא ביצע; לשוחח עם לקוחות קודמים שלו אודות השירותים שקיבלו ממנו; לשמוע מהם האם היו מרוצים מהשירות, מקצב התקדמות הביצוע, מהנכונות לבוא לקראת שינויים שנדרשו לבצע בתוכניות וכיוצא בזה.
לאחר מכן, ככל ואלו נמצאו טובים ומניחים את דעת המעוניינים בשירותי הקבלן צריכים להתקשר בהסכם מסודר, באמצעות עורך דין מקצועי, שבקיא בתחומי העבודה מול קבלני ביצוע ולדאוג לשני דברים: א. פריסת תשלומים נכונה שתתאם לקצב התקדמות הביצוע. ב. ערבויות מתאימות שיבטיחו את ביצוע העבודה בזמן ובאיכות.

 

שתף ברשתות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
דילוג לתוכן